یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

یارا فایل

مرجع دانلود انواع فایل

تحقیق در مورد حقوق زن -نکاح - طلاق(فرمت word و با قابلیت ویرایش ) تعداد صفحات 130 ص

اختصاصی از یارا فایل تحقیق در مورد حقوق زن -نکاح - طلاق(فرمت word و با قابلیت ویرایش ) تعداد صفحات 130 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد حقوق زن -نکاح - طلاق(فرمت word و با قابلیت ویرایش ) تعداد صفحات 130 ص


تحقیق در مورد حقوق زن -نکاح -  طلاق(فرمت word و با قابلیت ویرایش )  تعداد صفحات 130 ص

فهرست مطالب

1. خلاصه تحقیق..........................................................................................

2. مقدمه.......................................................................................................

3. بخش اول: کلیات......................................................................................

الف) فصل اول: حقوق زن................................................................

ب) فصل دوم: نکاح..........................................................................

ج) فصل سوم: طلاق.........................................................................

د) فصل چهارم: قاعده‌ی عسر و حرج.............................................

4. بخش دوم: نکاح.......................................................................................

الف) فصل اول: جایگاه ازدواج در ادیان..........................................

1) گفتار اول: جایگاه ازدواج در ایران باستان.....................

2) گفتار دوم: جایگاه ازدواج در دین مسیح.........................

3) گفتار سوم: جایگاه ازدواج در دین یهود.........................

4) گفتار چهارم: جایگاه ازدواج در دین اسلام ...................

ب) فصل دوم: شرایط نکاح..............................................................

1) گفتار اول: اختلاف جنسی................................................

2) گفتار دوم: اراده..............................................................

3) گفتار سوم: توکل در عقد................................................

4) گفتار چهارم: شرط خیار در عقد....................................

5) گفتار پنجم: سن قانونی برای ازدواج .............................

6) گفتار ششم: نکاح سفید....................................................

7) گفتار هفتم: نکاح جنون ...................................................

ج) فصل سوم: عوامل موثر در موانع نکاح .....................................

1) گفتار اول: قرابت..............................................................

2) گفتار دوم: شواهد داشتن................................................

3) گفتار سوم: عده‌ی زن.....................................................

4) گفتار چهارم: طلاق با رسوم و فهم ...............................

5) گفتار پنجم: کفر، اعاده، احرام.........................................

الف) کفر...................................................................

ب) لعان....................................................................

ج) احرام...................................................................

6) گفتار ششم: خارجی بودن...............................................

الف) نکاح مرد ایرانی با خارجی...............................

ب) نکاح زن ایرانی با خارجی ..................................

3. بخش سوم: طلاق.....................................................................................

الف) فصل اول: مفهوم طلاق............................................................

ب) فصل دوم: تاریخچه‌ی طلاق.......................................................

ج) فصل سوم: مختصری در ارتباط با جایگاه طلاق در ادیان مختلف

د) فصل چهارم: علل و انگیزه‌ی طلاق .............................................

هـ) فصل پنجم: شرایط طلاق ...........................................................

1) گفتار اول: قصد و رضای شوهر ...................................

2) گفتار دوم: اهلیت.............................................................

الف) طلاق مجنون.....................................................

ب) طلاق سفیه..........................................................

3) گفتار سوم: شرایط لازم در زن......................................

الف) پاکیزگی زن......................................................

ب) جدایی جسمی زن و مرد ...................................

ف) فصل ششم: تشریفات طلاق ......................................................

1) گفتار اول: گواهی عدم امکان و سازش...........................

2) گفتار دوم: صلاحیت دادگاه.............................................

3) گفتار سوم: اجرای صیغه‌ی طلاق ..................................

4) گفتار چهارم: ثبت طلاق ..................................................

و) فصل هفتم: انواع طلاق و آثار آن................................................

1) گفتار اول: آثار طلاق بائن................................................

2) گفتار دوم: آثار طلاق رجعی ..........................................

ز) فصل هشتم: عده..........................................................................

1) گفتار اول: تعریف عده ....................................................

2) گفتار دوم: اقسام عده......................................................

الف) عده‌ی وفات......................................................

ب) عده‌ی طلاق.........................................................

ج) عده‌ی بند ل یا انقضاء مدت در ازدواج موقت.....

ن) فصل نهم: قوانین طلاق ..............................................................

5. بخش چهارم: قاعده‌ی عسر و حرج.........................................................

الف) فصل اول: تعریف قاعده ..........................................................

ب) فصل دوم: مستندات قاعده.........................................................

1) گفتار اول: کتاب...............................................................

2) گفتار دوم: سنت..............................................................

3) گفتار سوم: عقل...............................................................

4) گفتار چهارم: اجماع.........................................................

ج) فصل سوم: محدوده‌ی قاعده.......................................................

د)فصل چهارم: پیشینیه کاربرد قاعده..............................................

هـ) فصل پنجم: شرایط و محدوده اعمال ماده‌ی 113ق.م................

ف) فصل ششم: چند نکته در خصوص زمینه‌ی محدوده و آثار

این ماده (1130) ..............................................................................

و) فصل هفتم: مبنای فقهی اصلاح ماده‌ی 1130 ق.م. .....................

ر) فصل هشتم: مصادیق خاص عسر و حرج زوجه........................

ح) فصل نهم: ماهیت عسر و حرج زوجه در ماده‌ی 1130 ق.م.......

س) فصل دهم: عسر و حرج در نتیجه‌ی عوامل خارجی یا عسر و

حرج واقعی ......................................................................................

الف) گفتار اول: حبس قطعی و طولانی زوج.........................

ب) گفتار دوم: غیبت طولانی شوهر و عسر و حرج واقعی زن

ج) گفتار سوم: ترک زندگی خانوادگی از ناحیه‌ی شوهر و

حرج زن................................................................................

ع) فصل یازدهم: مبنای تشخیص مصادیق عسر و حرج..................

الف) گفتار اول: ملاک عرف..................................................

ب) گفتار دوم: ملک مصالح و مفاسد....................................

نتیجه.............................................................................................................

پیشنهاد.........................................................................................................

نمونه‌ی دادخواست......................................................................................

منابع و ماخذ ...............................................................................................


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حقوق زن -نکاح - طلاق(فرمت word و با قابلیت ویرایش ) تعداد صفحات 130 ص

دانلود تحقیق نرخ بهره

اختصاصی از یارا فایل دانلود تحقیق نرخ بهره دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نرخ بهره


دانلود تحقیق نرخ بهره

 

تعداد صفحات : 64 صفحه     -    

قالب بندی :  word        

 

 

 

«نرخ بهره»

با عنایت به اینکه نرخ بهره از اصلی ترین اصول نظام بانکداری لیبراستی حاکم بر مغرب زمین و پیروان مکتب آنهاست و شاید منحنی به خراف و ادعایی آمیخته با انحراف نباشد اگر چنین بگوییم که نرخ بهره اس اساس سیستم بانکداری اقتصاد آزاد سرمایه داری است؛ تا آنجا که بنا به اعتماد شد- اقتصاددانان به نام آلمانی- هیچ فرضی در کل نظام بانکی- اثر گذار تر از نرخ بهره است. لذا در این قسمت از مقاله، سعی و کوشش ما بر وارسی و واکاوی بهره و مفاهیم مربوط و منوط به آن است. بنابراین می توان محتوای این قسمت را اینگونه دسته بندی کرد:

تعاریف و تناسیر و تعابیر گوناگون از نرخ بهره، دلایل وجوب وجود بهره، ابزارهای کنترل کننده نرخ بهره و عوامل موثر بر آن.

1- تعاریف مختلف نرخ بهره:

در خصوص بهره دیدگاههای مختلفی بر مبنای مکاتب مختلف اقتصادی وجود دارد که بعضاً شامل موارد زیر می شود.

الف: بهره در واقع هزینه ای است که افراد در ازای استفاده از منابع دیگران به آن ها می پدازند.

ب: بهره درآمدی است که فرد به ازای به تعویق انداختن استفاده از منابع خود دریافت می نماید.

ج: بهره هزینه نگهداری پول است. در صورتی که شما منابع خود را نزد خود نگه داری نمایید و آنرا قرض دهید، هزینه نگهداری پول همان میزان بهره ای است که از آن مرحوم گردیده اید.

د:بهره قمیت پول است واین به عنوان پاداشی است که به وام دهنده پرداخت می شود تا در وهله ی اول آنان را ترغیب کند که از وجوه نقد خود جدا شوند و در وهله ی دوم فطرت اقتصادی را که در جریان قرض دادن پدید می آید خنثی می کند.

ه: نرخ بهره تفاوت درصدی ارزش منبع حاضر نسبت به منبع آتی را نشان می دهد.

و: نرخ بهره هم چون سیگنال هایی است که مسیرهای بین متقاضیان اعتبارات و پس انداز کنندگان را به کمک موسسات میانجی مثل بانک ها و صندوق های بازنشستگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

البته بهره در مکاتب مختلف، تعاریف خاصه دارد به طور مثال:

1)در مکتب کنزین بهره ابزاری برای جبران خسارت وام دهنده بر اثر کاهش بهای پول است.

2) در مکتب شیکات دوکه با اقتصاددانان نام داری مانند فریدمن شناخته می شود بهره به این معناست که: بهره عایدی سرمایه است و نرخ بهره در وضعیت تعادلی با مازاد تولیدی که از ناحیه ی هزینه شدن وام حاصل می شود، برابر است. این مکتب در جهان و برتری را به مصرف کننده می دهد. و دولت حق ندارد در تعیین نرخ بهره دخالت کند.

3) از منظر مکتب سوسیالیسم که به همه ی مکانیسم های بازار به دیده ی منفی
می نگرد، معتقدند که بهره نام دیگر سود است. بهره در چنین نظامی چهره دردمنشانه و دشمن مابانه ی سرمایه داری را جلوگر می سازد.

4) از نظر اقتصاددانان مکتب اتریش که دخالت دولت را منشا و مبدأ تباهی می داند معتقدند که بهره نشان دهنده ی ارزش بیشتر کالاها در وضع کنونی نسبت به وضع آینده است. اگر همه ی شرایط را ثابت فرض کنیم افراد تمایل دارند از مصرف خود زودتر استفاده کنند و آن را به آینده وانگذارند و موکول ننمایند.

2- عوامل و دلایل وجوب وجود نرخ بهره

در مکاتب مختلف اقتصادی دلایل متعددی در رابطه با علل وجوب جذب نرخ بهره عنوان گردیده است که در اینجا به پنج مورد آن اشاره می شود.

1- نظریه کار آیی نهایی سرمایه: براساس این نظریه بهره از آن جهت پرداخت
می شود که  سرمایه عنصری مولد است وام گیرنده می تواند با استفاده از وام اخذ شده کار تولیدی انجام داده و وام دهنده را در عواید به دست آمده سهیم نماید.

2- نظریه ی امساک: مطابق این نظریه بهره پاداش پس انداز است. پس انداز خود نیز ناشی از امساک در مصرف است و از خود گذشتگی لذا بهره پاداش امساک است.

3- نظریه ی ترجیح زمانی: این نظریه بدین جهت مطرح می شود که افراد کالاها و مصرف فعلی را به کالاها و مصرف آتی تر ترجیح می دهند لذا مصرف فعلی در مقایسه با مصرف آتی تر رجحان دارد و بهره پاداشی است که باید به افرادی پرداخت شود که مصرف فعلی خودشان را به زمان در آینده موکول نموده اند براساس این نظریه افراد حاضر به صرف نظر کردن از مصرف کنونی خود در مقابل مصرفی برابر یا کمتر از مصرف حال خود در آینده نیستند به بیان دیگر جامعه در صورتی به صرف نظر کردن از مصرف حال خود می باشد که به مصرف بیشتر در آینده امیدوار باشد نرخی که در آن فرد حاضر به مبادله بین حال و آینده می باشد نرخ رجحان زمانه یا Rate of tim Rreherence.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نرخ بهره

تحقیق پایان ازدواج در اسکاندیناوی

اختصاصی از یارا فایل تحقیق پایان ازدواج در اسکاندیناوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق پایان ازدواج در اسکاندیناوی


تحقیق پایان ازدواج در اسکاندیناوی

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :23

پایان ازدواج در اسکاندیناوی (19/3/1386) استنلی کرتز، دکترای انسان شناسی اجتماعی از دانشگاه هاروارد(1990) دارد و در حال حاضر پژوهشگر موسسه هوور دانشگاه استانفورد است.کارهای پژوهشی وی پیرامون تاثیر متقابل فرهنگ و زندگی خانوادگی است. دانشگاه کلمبیا در سال 1992 کتابی از وی با عنوان "همه مادران یکی هستند" به چاپ رساند که درباره خانواده مشترک هندو بود. کرتز در مقاله‌ای‌ که پیش رو دارید و ویکی لی استاندارد در فوریه 2004 آن را منتشر نموده است؛ تاثیر قانونی‌سازی ازدواج همجنس‌گرایان را بر جدایی مفهوم ازدواج و والدینی به ویژه در منطقه اسکاندیناوی بررسی می‌کند.

سایت مرکز امور زنان و خانواده - ازدواج در اسکاندیناوی به آرامی در حال مرگ است. اکثر کودکان در نروژ و سوئد نامشروع متولد می‌شوند. شصت درصد فرزندان اول در دانمارک، والدین ازدواج نکرده دارند . این کشورها به مدت یک دهه یا بیشتر مفهومی معادل ازدواج همجنس‌گرایان را نه به طور کاملا یکسان داشته‌اند. ازدواج همجنس‌گرایان، روند موجود در اسکاندیناوی برای جدایی مفهوم ازدواج و والدینی را تشدید و تقویت کرده است. الگوی خانواده نوردیک - همراه با ازدواج همجنس‌گرایان- در سراسر اروپا گسترش یافته است. می‌توانیم با نگاهی نزدیک به آن، به پرسش تجربی مهمی در بحث همجنس‌گرایی پاسخ دهیم . آیا ازدواج همجنس‌گرایان باعث تضعیف نهاد ازدواج می‌شود؟ تاکنون که چنین بوده است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق پایان ازدواج در اسکاندیناوی

مقاله سکولاریسم

اختصاصی از یارا فایل مقاله سکولاریسم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله سکولاریسم


مقاله سکولاریسم

 

دانلود مقاله سکولاریسم 25 ص با فرمت WORD

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:
1 تعریف سکولاریسم به زبان ساده 3
2 تعریف لیبرالیسم به زبان ساده 3
3 لیبرالیسم به عنوان یک نظریه ی سیاسی 4
4 لیبرالیسم به عنوان یک فلسفه 9
5 متافیزیک لیبرالیسم 14
6 بازگشت به لیبرالیسم صرفاً سیاسی؟ 15
7 سکولاریسم و اسلام 16
8 معرقی کتاب قرآن و سکولاریسم 17
9 فهرست منابع 19


دانلود با لینک مستقیم


مقاله سکولاریسم

ناتوانی یادگیری

اختصاصی از یارا فایل ناتوانی یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ناتوانی یادگیری


ناتوانی یادگیری

 

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات89

مقدمه:
چه بسیارند کودکانی که تنها به دلیل داشتن ضعف خاص در دیکته، حساب یا روخوانی علی‌رغم داشتن هوش عادی، توانایی جسمی خوب و روانی سالم به دلیل شکستهای پی درپی تحصیلی برای همیشه با دنیای کتاب، مشق و مدرسه خداحافظی کرده‌اند. چه بسیارند استعدادهایی که بدین سان نشکفته پرپر گشته و می‌شوند و چه بسیارند زیانهایی که جامعة ما از این راه متحمل می‌گردد.
ناتوانیهای یادگیری مقولة خاص دیگری است که درحیطة کودکان استثنایی قرار دارد و درصد چشمگیری از کودکان را در بر می‌گیرد. ناتوانیهای یادگیری، نارساییهای یادگیری خاصی است که در صورت عدم شناسایی آن معمولاً تحقیرها، توهینها، مقایسه‌های نابجای خردکننده وشکستهای تحصیلی پی در پی را به بار می‌آورد. میلیونها کودک در سراسر جهان به اختلالات یادگیری مبتلا هستند. آنان علی‌رغم رشد جسمی،‌ذهنی، زبانی، اجتماعی، اخلاقی و عاطفی طبیعی هنگامی که به سنین مدرسه می‌رسند با مشکلاتی ویژه روبرو می‌گردند که عرصه را بر آنها تنگ می‌کند. اشکال بزرگ این اختلال آن است که بر خلاف نابینایی ، ناشنوایی، سرآمدی، ناسازگاری و معلولیتهای جسمی که تشخیص آن در سنین پیش‌دبستانی به آسانی امکانپذیر است،‌براحتی نمی‌توان آن را در سنین پیش‌دبستانی تشخیص داد. کودک مبتلا به اختلال یادگیری خود نیز از این که نمی‌تواند در انجام تکالیف تحصیلی همانند دیگر همسالانش موفق باشد،‌رنج می‌برد. او نیز همانند دیگر کودکان تصویری توانا و مثبت از خود ساخته است که به دلیل این اختلال و رویارویی پی در پی با ناکامیهای اصلی، فرعی تحصیلی این تصویر خدشه‌دار می‌شود واحساس حقارت درونی جایگزین آن می‌گردد.(حاج بابایی و دهقانی، 1372)
مسئله ناتوانیهای خاص یادگیری اخیراً به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده و توجه متخصصان و دست اندرکاران مسائل آموزش کودکان را بیش از پیش به خود جلب نموده است، درکنار کودکان ناشنوا، نابینا و عقب‌مانده ذهنی کودکانی هستند که بدون اینکه ناشنوا باشند کلمات را درک نمی‌کنند و بعضی دیگر با اینکه نابینا نیستند اما آنچه را که می‌بینند درک نمی‌کنند. و گروهی دیگر از کودکان علیرغم آنکه از نظر ذهنی عقب مانده نبوده و همانند سایر همسالان خود هستند با روشهای معمول آموزشی قادر به یادگیری مفاهیم نمی‌باشند. معلمان مدارس استثنایی بسیار با این کودکان برخورد داشته‌اند. که به علت ناتوانیهای خاص در یادگیری خواندن، صحبت‌کردن ، هجی‌کردن، نوشتن وحساب کردن و... در این مدارس آموزش می‌بینند.


تاریخچه و تعریف و فراوانی

تاریخچه:
متأسفانه تاریخچة آموزش کودکان مبتلا به ناتوانیهای خاص یادگیری بسیار کوتاه است. تا سال 1960 مشکل این کودکان تقریباً شناخته نشده بود. در این سال تلاشهایی وسیع آغاز شد و نظریات متفاوتی عنوان گردید، دسته‌ای ناتوانیهای خاص یادگیری را معلول تنبلی کودکان خواندند، دسته‌ای دیگر وجود ضایعة مغزی را علت این عارضه تلقی کردند. گروهی معلولیت ادراکی و گروه دیگر اختلالات عصبی را علت ناتوانی یادگیری می‌شناختند. آشفتگی و سردرگمی موجود چندان هم بی‌علت نبود. اصولاً شناخت کودکان مبتلا به ناتوانی‌های خاص یادگیری، مستلزم گذشت زمان بود. گذشت زمانی که موجبات به هم رسیدن علوم متفاوتی چون پزشکی، علوم تربیتی، روان‌شناسی، توانبخشی و ... درگره‌گاه واحدی به نام اختلال یادگیری را فراهم کرد. در این میان پزشکی نخستین رشته‌ای بود که به تشخیص دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری توجه کرد. پس از آن روانشناسان به مطالعة خصوصیات این دانش آموزان پرداختند. با این وجود تا اوایل دهة 1960 کاری که در خور توجه باشد انجام نگرفته بود، به همین علت در این دهه، علمای تعلیم و تربیت نیز به جریان مذکور پیوستند و برای حل این مشکل پیشقدم گشتند.
در سال 1896 پزشکی انگلیسی به نام مورگان وضعیتی را گزارش کرد که آن راکوری لغات می‌نامید. حالتی که ناتوانی در خواندن کلمات از آن تعبیر می‌شد. چند سال پس از آن یعنی در سال 1920 این مورد جای خود را به عنوان مفهومی در مطالعات علمی بازکرد.
در سال 1930 عصب آسیب‌شناسی به نام اُرتون رابطة میان غلبه مغز و اختلالات تکاملی زبان را مورد مطالعه قرار داد. در سال 1947 استراوس و لتی‌نین کتاب «آسیب‌شناسی روانی و تربیت کودک معلول مغز» را منتشر کردند که بر پایة آن ناتوانیهای یادگیری ناشی از ضایعات مغزی قلمداد می‌شوند.
از سال 1948 به بعد تلاشهایی شکل یافته‌تر در این زمینه آغاز شد که به طور عمده مربوط به تلاش برای کشف حدود و علل متفاوت ناتوانیهای یادگیری بود. این تلاشها ادامه یافت و به پدید آمدن گروههای محلی و سازمان‌های ایالتی متفاوتی انجامید که در سال 1963 با برگزاری یک کنفرانس ملی به رهبری ساموئل کرک در شیکاگو اقدام به ایجاد و سازماندهی یک مؤسسه ملی کردند. در همین سال کرک طی سخنانی در این کنفرانس گفت: موضوع بحث ما در این جا کودکانی هستند که یا به جهت سبب‌شناسی ( برای مثال نقص کار مغز ، نقص جزئی در کار مغز یا اختلال عصبی – روانی) ، یا به سبب جلوه‌های رفتاریشان (برای مثال، اختلالهای ادراکی، فعالیت‌های حرکتی بیش از حد، نارساخوانی یادیس لکسی) نامی بر آنها نهاده شده است» کرک در اظهارات خود پیشنهاد کرد که برای پرهیز از معمای پیچیدة کار ناقص مغز،‌از اصلاح «ناتوانی یادگیری» که در برگیرندة تمام افراد مورد نظر است استفاده شود.
اولیای کودکانی که به ناتوانی یادگیری مبتلا بودند و با اصطلاحات پیشنهاد شدة قلبی موافقت نداشتند. این اصطلاح را شور و شوق پذیرفتند و مؤسسه کودکان ناتوان در یادگیری را تشکیل دادند. این نامگذاری مشکل به وسیلة کرک و تشکیل مؤسسه کودکان ناتوان در یادگیری معمولاً به عنوان شروع اداری و رسمی حرکت در جهت برخورد با ناتوانیهای یادگیری در نظر گرفته می‌شود.(حاج بابایی و دهقانی ،1372)
تعریف اختلالات یادگیری:
اصطلاح اختلالات یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش‌آموزانی برخاسته است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می‌شوند و درعین حال در چهارچوب سنتی کودکان استثنایی نمی‌گنجند.
تعاریف ناتوانی یادگیری با تغییرات متنوعی همراه بوده است این امر ممکن است به خاطر ارزشیابی و بازنگری‌های متحد و در این قلمرو و ماهیت علمی آن باشد. رشته‌های تخصصی متعددی به طور مثال پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، ‌زبان شناسی و عصب شناسی، هر کدام اصطلاحاتی را برای تبیین این اختلال دخیل کرده‌اند. برای مثال علوم تربیتی عبارت ناتوانی یادگیری خاص را به کار می برد، روانشناسی از مقولات همچون اختلالات ادراکی، رفتارهای فزون کنشی، نقص توجه و زبان شناسی از عبارات ناگویی اکتسابی، نارساخوانی و پزشکی و عصب‌شناسی از موارد ضربه مغزی،‌ نارساکنش‌وری قلیل مغز، صدمه یا آسیب‌ مغزی استفاده می‌کنند.(شریفی درآمدی ،1381)
تعریف قانون آموزش و پرورش برای کودکان دارای ناتوانی یادگیری چنین است:
«ناتوانی یادگیری بخصوص ، یعنی اختلالی در یک یا چند فرایند روانی پایه که به درک یا استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود و می‌تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن ،‌فکر کردن، صحبت‌کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن، یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود. این اصطلاح شرایطی چون معلولیت‌های ادراکی ،آسیب دیدگی‌های مغزی، نقص جزئی در کار مغز ، دیس‌لکسی یا نارساخوانی و آفازیای رشدی را در بر می‌گیرد


دانلود با لینک مستقیم


ناتوانی یادگیری